Organizing Notes

Bruce Gagnon is coordinator of the Global Network Against Weapons & Nuclear Power in Space. He offers his own reflections on organizing and the state of America's declining empire....

My Photo
Name:
Location: Brunswick, ME, United States

The collapsing US military & economic empire is making Washington & NATO even more dangerous. US could not beat the Taliban but thinks it can take on China-Russia-Iran...a sign of psychopathology for sure. We must all do more to help stop this western corporate arrogance that puts the future generations lives in despair. @BruceKGagnon

Sunday, December 13, 2015

More from Camp Schwab



米退役軍人も抗議行動に参加辺野古 アメリカ退役軍人が抗議に参加退役軍人たちが辺野古で抗議「私は23歳までにイラク・アフガン戦争に派兵されました。どうか現実を見てほしい。中東でISを生んだように、軍隊は平和を築くことはできない」「戦争のための基地はいらないと訴えたい。これ以上基地を造る理由は何もない」「『テロとの戦い』というもののためにイラクに派兵されましたが、実際の戦場では、自分自身がイラクの人々にとってのテロだった」悲惨な戦場を経験した元アメリカ兵たちが辺野古で新基地建設反対を訴えました。12月11日の朝、抗議行動に参加したのは、アメリカからやってきた「平和を求める元軍人の会」のメンバーらです。メンバーらは、ベトナム戦争やイラク戦争に行った体験から、アメリカの武力攻撃に反対し、平和を訴える運動を続けていて、「新たな戦争につながる基地は造らせない」と声を上げました。抗議した元陸軍兵のウィリアム・グリフィンさんは「私は23歳までにイラク・アフガン戦争に派兵されました。どうか現実を見てほしい。中東でISを生んだように、軍隊は平和を築くことはできない。平和を生むのは2つだけ、和解と結束だ」と話し、元海兵隊員のマイク・ヘインズさんは「戦争のための基地はいらないと訴えたい。これ以上基地を造る理由は何もない」「『テロとの戦い』というもののためにイラクに派兵されましたが、実際の戦場では、自分自身がイラクの人々にとってのテロだった」15日には、那覇市でメンバーらによるシンポジウムも開らかれます。
Posted by 気になることを動画で伝える on Saturday, December 12, 2015


Video from Okinawan TV....we are heading back to Camp Schwab early Monday morning for another round.....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home